Zoek jij een leuke nieuwe baan in een gezellig team?

Op de nieuwe locatie, De Oude Toren, werken wij samen met meerdere tandartsen. Wij zijn daarom op zoek naar tandartsassistentes. Ook BBL assistentes zijn welkom! Mail je gegevens naar tandartsaeneas@gmail.com en wij zorgen dat deze bij de juiste persoon komen.

Praktijkregels

Voor uw bezoek aan onze praktijk willen wij u vragen om u aan onze huisregels te houden, volg ook altijd onze aanwijzingen op.

1. Aanmelden bij de receptie
Meldt u zich aan bij de receptie. Dan weten wij dat u aanwezig bent en kunnen wij eventuele bijzonderheden over de wachttijd doorgeven.
De tandarts heeft een strakke planning. Wij verzoeken u daarom op tijd aanwezig te zijn, maar niet te vroeg.
Het komt voor dat de tandarts u later binnen roept dan de geplande tijd i.v.m. onvoorziene spoedpatiënten/trauma’s. Onze excuses daarvoor.

2. Afspraak wijzigen tot 48 uur van te voren
Wanneer u onverwachts uw afspraak moet wijzigen, doet u dit tenminste 48 uur van tevoren, anders zijn wij genoodzaakt om de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Dit kan tijdens praktijktijden telefonisch, buiten praktijktijden of in vakanties kunt u ook een mail sturen met hierin uw naam en geboortedatum, telefoonnummer en de datum/tijd van de afspraak: tandartsaeneas@gmail.com
Wij proberen u dan de eerstvolgende werkdag terug te bellen om een nieuwe afspraak te maken. Wijziging van een behandelafspraak op maandag dient de vrijdag daaraan voorafgaand, uiterlijk om 12 uur, te geschieden.
U bent zelf verantwoordelijk voor uw afspraken. Als wij over uw e-mailadres beschikken ontvangt u na het maken van de afspraak een bevestiging per mail, als extra service sturen wij een herinneringsmail één  werkdag voorafgaande aan uw afspraak. U kunt hieraan geen rechten ontlenen.

3. Betalingen
Wij hebben ons nota en betalingsbeheer uitbesteedt aan www.infomedics.nl
Infomedics probeert de rekening eerst op uw verzekering te verhalen waarna u een nota ontvangt van het deel wat niet vergoed wordt en u zelf moet betalen. Dit is een service waaraan u geen rechten kunt ontlenen!
Als u betalingsproblemen verwacht, dan dient u dit vooraf (voordat u een behandeling start) kenbaar te maken!  Betalingsregelingen voor reeds gedeclareerde behandelingen moet u zelf met infomedics regelen.

4. Communicatie
Goede communicatie is essentieel voor een goede behandeling in de praktijk. Zonder goede communicatie is behandeling in onze praktijk niet mogelijk.
In de praktijk spreken wij Nederlands en Engels.

5. Controle elke 6 maanden
Voor een goede mondgezondheid is een periodieke controle om de 6 maanden belangrijk, tenzij anders afgesproken met de tandarts.

6. Eerste bezoek
Een eerste bezoek bij een andere zorgverlener is misschien spannend voor u. Het is prettig als u weet hoe deze afspraak gaat verlopen. Wij werken met een uitgebreid inschrijfformulier. Ook verzoeken wij u om zelf uw dossier en dat van eventuele gezinsleden, van uw huidige tandarts naar ons door te laten sturen.
Bij het eerste bezoek bekijken wij uw oude gegevens, uw gehele mond en uw gebit. Indien nodig, dan worden er aantal röntgenfoto’s gemaakt en een plan opgesteld. Als er veel problemen zijn, dan wordt er bij een 2e afspraak een plan besproken.

7. E-mail via Zorgmail
Wij sturen begrotingen etc. via een beveiligde e-mail: Zorgmail. Als u deze mail wilt openen, dan krijgt u een melding dat u een toegangscode moet invoeren. Deze code krijgt u via een 2e e-mail automatisch toegestuurd.

8. Informatie over behandelingen
In de praktijk hebben wij diverse informatiefolders over behandelingen.
Informatie kunt u ook nalezen/downloaden op deze website. Ook kunt u informatie vinden op www.ivorenkruis.nl of www.allesoverhetgebit.nl

9. Huisdieren
Er zijn geen huisdieren toegestaan in de praktijk. Er is een uitzondering voor geregistreerde hulphonden.

10. Kosten van behandelingen en begrotingen
De tandartsrekening is opgebouwd uit verschillende codes. Deze codes en tarieven zijn wettelijk vastgesteld.
Voor uitgebreide behandelingen zullen wij een begroting opstellen. Tijdens de behandeling kan blijken dat de diagnose en dientengevolge de behandeling aangepast moet worden. Hierdoor kunnen ook de behandelkosten veranderen.

11. Kwaliteit
Alle medewerkers in onze praktijk verlenen een maximale inspanning voor een maximaal resultaat. Het resultaat is niet altijd vooraf goed voorspelbaar. Bijvoorbeeld het esthetisch resultaat van wit vulmateriaal (composiet) of bleken. Wij proberen dit vooraf uit te leggen.
De levensduur is individueel verschillend en afhankelijk van patiënt factoren. (Bijvoorbeeld afhankelijk van de kauwkrachten, voeding,  mondhygiëne, speekselkwaliteit, gezondheid, onze adviezen niet goed opvolgen, etc). Op deze factoren hebben wij geen invloed.

12. Ongewenst gedrag
Wij hechten veel waarde aan een goede onderlinge relatie met wederzijds respect en respect voor onze werkwijze en huisregels.
Bij bijvoorbeeld agressie, onheuse bejegening, schelden, niet nakomen van afspraken, niet reageren op oproepen wordt u uit ons bestand verwijderd. Indien nodig wordt er ook direct melding gemaakt bij de politie.

13. Pijnklacht / spoed
In onze agenda hebben wij bepaalde tijdsblokken voor urgentie. Wij adviseren om ’s ochtends voor 10 uur te bellen, zodat wij uw probleem dezelfde dag nog kunnen beoordelen en -indien mogelijk- kunnen behandelen.
De spoedtijden zijn beperkt en soms is alleen een noodbehandeling mogelijk en wordt een vervolgbehandeling gepland.
Voor spoedbehandelingen in de avonden, weekenden en op erkende feestdagen kunt u bellen met de
Tandartsenpost Eindhoven 040 311 19 15

14. Tandartsverzekering, contracten, vergoedingen
Wij houden ons puur bezig met de best mogelijke tandheelkundige zorg en niet met (maximale) vergoedingen door uw verzekeringen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om dit uit te zoeken en bij te houden.

15. Wachttijden
Soms duurt het een aantal weken voordat u terecht kunt voor een vervolgafspraak. Wij streven ernaar om u zo snel mogelijk te helpen, maar niet ten koste van onze kwaliteit.
Indien er urgentie is, kunt u altijd op korte termijn geholpen worden. Als er geen urgentie is, dan hanteren wij onze blokagenda.

16. Wijzigingen in uw gegevens tijdig doorgeven
Wij verzoeken u om elke wijziging (bijvoorbeeld adres, email, telefoonnummer, verzekering, gezondheid) schriftelijk aan ons door te geven.
Dit kan ook via het mutatieformulier op onze website of via email tandartsaeneas@gmail.com
De administratieve gegevens in ons bestand zijn beslissend voor het versturen van nota’s ed. Als u wijzigingen niet tijdig schriftelijk heeft doorgegeven worden de extra kosten doorberekend. Vermeld bij het versturen altijd uw naam en geboortedatum en die van eventuele gezinsleden.

17. Wijzigingen in uw gezondheid of medicatie.
Wij willen altijd een actuele gezondheidsoverzicht en medicatielijst hebben. Deze medicatielijst kunt u opvragen bij uw apotheek.
Wij verzoeken u om geen mobiele telefoons in de behandelkamers te gebruiken en het geluid op stil te zetten.